گردشگری

  • ۰
  • ۰

خواص درمانی خاک رس1398

خواص درمانی خاک رس

خواص درمانی خاک رس


خواص درمانی خاک رس

شاید به نظر عجیب باشد که خاک رس دارای خواص درمانی بسیاری است. البته خاک رس خود دارای گونه های مختلفی است، اما نوعی از آن با عنوان بنتونیت دارای اثرات دارویی فوق العاده ایست.

بنتونیت از یون های منفی تشکیل شده است و به همین دلیل می تواند مواد سمی که از یون های مثبت تشکیل شده اند را به خوبی جذب کند.

در طب سنتی نیز از بنتونیت برای درمان بیماری های پوستی، گوارشی و به عنوان شوینده برای موهای آسیب دیده استفاده می شود.

امروزه نیز با تایید علمی اثرات درمانی خاک رس، در بسیاری از مراکز زیبایی برای تهیه ماسک کاربرد فراوانی پیدا کرده است.

در ادامه تعدادی از خواص بی نظیر این ماده ارزشمند را بیان خواهیم نمود.

برای خرید بلیط بدروم به وبسایت آژانس مسافرتی چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

 

خواص خاک رس

1- برطرف کننده دانه های سرسیاه و آکنه

خواص درمانی خاک رس

قسمت هایی از پوست صورت مانند بینی و چانه، با داشتن چربی زیاد، همیشه در معرض بیماری های پوستی قرار دارند.

در برخی موارد چربی اضافه موجود در این قسمت ها از منافذ پوست خارج شده و در اثر برخورد با هوا و واکنش هایی خاص، تغییر رنگ داده و تیره و کدر می شوند.

راه های بسیاری برای از بین بردن این دانه های سرسیاه وجود دارد؛ اما یکی از قدیمی ترین و در عین حال موثرترین روش ها، استفاده از ماسک خاک رس است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل نمایید:

1 قاشق چایخوری خاک رس را در مقدار کمی سرکه سیب ارگانیک مخلوط کنید، طورری که ماده ای خمیری شکل حاصل گردد. سپس قسمت هایی از صورت را که دارای دانه های سرسیاه هستند را به وسیله این ماسک به صورت یکنواخت کاملا بپوشانید. 60 دقیقه منتظر بمانید تا ماسک به خوبی خشک شده و مواد سمی موجود در سطح پوست را جذب نماید. پس از گذشت این زمان، تکه های ماسک را از روی صورت خود برداشته و صورت را با آب ولرم بشوئید.

علاوه بر این خمیر تهیه شده برای برطرف کردن آکنه نیز بسیار موثر است. اگر از وجود آکنه ها بر روی پوست خود خسته شده اید و شیوه های درمانی دیگر مشکل شما را برطرف نکرده است، این روش را امتحان نمایید.

یک لایه ضخیم از خمیر گفته شده را در بروی آکنه های خود بمالید؛ تور بدروم به طوری که حداقل تا شعاع دو سانتیمتری از آکنه پوشیده شده باشد. پس از 30 دقیقه زمانی که رنگ خمیر تغییر کرد، صورت خود را بشوئید.

2- کاهش تعریقخواص درمانی خاک رس

برخی از افراد به دلایل مختلف زیاد عرق می کنند و این عرق زیاد موجب ایجاد مشکلاتی برای شخص می گردد.

یک راه ساده و موثر برای کاهش بوی عرق، استفاده از خاک رس است. مواد موجود در خاک رس به صورت طبیعی به جذب رطوبت از زیر بغل کمک کرده و بوی نامطبوع آن را از بین می برند.

همچنین برای سم زدایی زیر بغل و حتی کل بدن می توان از خاک رس کمک گرفت. برای این منظور به این شیوه عمل نمایید:

2 فنجان بنتونیت (خاک رس) را در یک وان آب ولرم مخلوط کرده و سپس به مدت 30-20 دقیقه در آن قرار بگیرید، طوری کل بدن در آب خاک رس باشد. خاک رس به دلیل داشتن یون های منفی دارای خاصیت الکترومغناطیسی است و به همین جهت با چسبیدن این خاک به قسمت هایی از پوست که دارای سموم است، پوست بدن را سم زدایی می کند.

3- برطرف کننده خارش پوستخواص درمانی خاک رس

در طب سنتی برای تسکین خارش ناشی از نیش حشرات و یا بیماری هایی مانند آبله مرغان از بنتونیت استفاده شده است.

خاک رس با داشتن یون های منفی سموم ناشی از مشکلات گفته شده را جذب کرده و خارش را کاهش می دهد.

برای این منظور خمیر نرمی از خاک رس و آب تهیه کرده و به صورت یکنواخت بر روی محل های خارش قرار دهید. پس از حدود نیم ساعت زمانی که خاک رس بر روی پوست خشک شد و به صورت تکه تکه در آمد؛ تکه های خمیر خشک شده را از روی پوست تور بدروم تابستان 98 خود جدا کرده و محل مورد نظر را با آب بشوئید.

4- برطرف کننده قرمزی و التهاب پوستخواص درمانی خاک رس

یکی دیگر از کاربردهای خاک رس، برطرف کننده قرمزی و التهابات پوستی است. برای این منظور بهتر است از خاک رس قرمز استفاده شود. این نوع خاک رس نسبت به انواع دیگر ملایم تر بوده و برای پوست های حساس مناسب تر است.

به علاوه خاک رس قرمز با داشتن مقدار قابل توجهی مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم بهترین انتخاب برای پاکسازی پوست و خلاص شدن از دست سلول های مرده و سموم است.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد
  • ۹۸/۰۲/۲۴
  • mali mohamadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی