گردشگری

  • ۰
  • ۰

درمان های خانگی عفونت های زنانه

درمان های خانگی عفونت های زنانه


درمان خانگی عفونت های زنانه

اکثر زنان حداقل یک بار در زندگی خود، به عفونت های زنانه دچار می شوند. اغلب این عفونت ها از نوع قارچی و مخمرها هستند و موجب ایجاد درد، خارش، سوزش، بوی نامطبوع و همچنین ترشح بیش از حد ناحیه تناسلی در زنان می شود.

جهت رزرو تور بدروم به سایت آژانس چهارفصل به آدرس chaharfasl . net مراجعه کنید. 

 

اما علت ایجاد عفونت های قارچی زنان چیست و چگونه می توان این نوع عفونت ها را در خانه درمان کرد؟ در این مقاله در مورد این موضوعات، مطالبی را بیان خواهیم نمود.

درمان عفونت های زنانه در منزل

1- روغن درخت چای: روغن درخت چای به دلیل داشتن خواص ضد قارچی از اهمیت بسیاری برخوردار است. البته برای جلوگیری از ایجاد حساسیت های پوستی حتما بایستی به صورت رقیق شده به همراه روغن های دیگر (روغن نارگیل، زیتون یا بادام شیرین) برای ماساژ ناحیه تناسلی مورد استفاده قرار بگیرد.

درمان خانگی عفونت های زنانه

2- روغن نارگیل: این روغن نیز دارای خواص ضد قارچی است و می تواند برای از بین بردن عفونت های داخل و خارج ناحیه واژن و کاهش درد و رنج ناشی از آنها، استفاده شود.

3- روغن پونه: روغن پونه با داشتن دو ماده ضد قارچ بسیار قوی، یکی از اثربخش ترین روغن های گیاهی برای از بین بردن عفونت های زنانه می باشد.

برای این منظور، 5-3 قطره از روغن پونه را در حدود 31-28 گرم از روغن هایی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام شیرین مخلوط کرده و سپس تا زمانی که عفونت باقی است، 6-5 مرتبه در روز مصرف نمایید.

4- سرکه سیب: یکی از مواد موثر در از بین بردن انواع عفونت ها تور بدروم، سرکه سیب می باشد.

برای از بین بردن عفونت های زنانه، حدود 80-70 میلی لیتر سرکه سیب را به یک وان آب اضافه کرده و حدود 20 دقیقه در آن بنشینید.

5- سیر: سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته شده است و می توان برای از بین بردن عفونت های ناحیه واژن نیز از آن استفاده کرد.

درمان خانگی عفونت های زنانه

برای بهره مندی از خواص درمانی سیر برای از بین بردن عفونت های زنانه، می توان با مقداری سیر له شده، ناحیه اطراف واژن را ماساژ داد. البته این روش درمانی برای افرادی که دارای پوست حساس هستند، کاربردی نبوده و ممکن است سوزش، خارش و تورم ناشی از عفونت را تشدید نماید.

6- ماست پروبیوتیک: این نوع ماست، حاوی باکتری های مفیدی است که به ایجاد تعادل بین باکتری ها و مخمرها در بدن کمک می کند.

برای از بین بردن عفونت های زنانه، می توان اطراف واژن را با ماست پروبیوتیک، ماساژ داد. البته مصرف خوراکی ماست پروبیوتیک نیز می تواند مفید واقع گردد.

7- آب نمک: نمک با داشتن خواص ضدباکتریایی خود می تواند در از بین بردن عفونت های زنانه بسیار موثر باشد.

برای این منظور، در یک وان آب گرم، یک پیمانه کوچک نمک تور بدروم تابستان 98 بریزید و پس از حل کردن نمک در آب، حدود 20-15 دقیقه در آن بنشینید.

8- آلوئه ورا: ژل موجود در برگ های آلوئه ورا نیز در درمان عفونت های زنانه بسیار کارآمد است.

درمان خانگی عفونت های زنانه

برای این منظور پوست سبزرنگ آلوئه ورا را جدا کرده و با ژل موجود در میانه برگ، ناحیه تناسلی خود را ماساژ دهید.

9- رزماری: رزماری نیز دارای خواص ضدمیکروبی است. برای استفاده از آن بایستی، مقدار برگ تازه رزماری را به مدت 20 دقیقه در آب ولرم خیس کنید. پس از خارج شدن عصاره آنها، ناحیه تناسلی خود را با این عصاره شستشو دهید.

10- عسل: برای از بین بردن عفونت های زنانه خود توسط عسل، ناحیه تناسلی خود را با مقداری عسل ماساژ داده تا درد، سوزش و خارش آن بهبود یابد. پس از 20 دقیقه اضافه عسل را پاک کرده و محل را کاملا با آب شستشو دهید.

11- کمپرس سرد: برای توقف سوزش و خارش ناحیه تناسلی می توان از کمپرس سرد در این قسمت استفاده کرد.البته می توان کمپرس سرد را هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم استفاده کرد و این بستگی به شرایط بیمار دارد.

چه عواملی علائم عفونت های زنانه را تشدید می کنند؟

درمان خانگی عفونت های زنانه

1- شستشوی بیش از حد ناحیه تناسلی با مواد شوینده شیمیایی مانند صابون یا شامپو

2- استفاده از لباس زیر و شلوارهای تنگ و چسبان، به ویژه اگر از جنس پلاستیکی باشند

3- خشک کردن ناحیه تناسلی با سشوار

4- استفاده از پمادهای ضد قارچ که معمولا بدون نسخه تور بدروم تیر 98 به فروش می رسند

5- استفاده از لوازم و ابزارهای جلوگیری از بارداری مانند کاندوم، ژل های اسپرم کش و...

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد
  • ۹۸/۰۲/۲۴
  • mali mohamadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی