گردشگری

  • ۰
  • ۰

درمان خانگی انگل روده ای کودکان

درمان خانگی انگل روده ای کودکان


درمان خانگی انگل روده ای کودکان

یکی از بیماری هایی که ممکن است هر کودکی را مبتلا کند، انگل روده ای است. این انگل ها که اغلب با عنوان کرم روده نیز شناخته می شوند، از طریق دهان وارد بدن کودک شده و با تغذیه از بدن بیمار، مراحل رشد و تکثیر خود را طی می کنند.

متاسفانه انگل روده در مراحل ابتدایی علائم خاصی ندارد و به همین دلیل ممکن است از طریق کودک آلوده به دیگر افراد خانواده نیز انتقال یابد. به همین دلیل بایستی برای جلوگیری از انتقال انگل که در اکثر موارد در مهدکودک ها و مدارس اتفاق قیمت تور بدروم می افتد، بهداشت فردی و اجتماعی را به درستی رعایت کرده و در مورد همه کودکان، قبل از ورود به مهدکودک و مدرسه تست انگل انجام شود.درمان خانگی انگل روده ای کودکان

از بین بردن انگل روده در کودکان حداقل 14 روز زمان نیاز دارد که در این مدت بایستی درمان های تجویز شده توسط پزشک به درستی انجام گیرد تا انگل به طور کامل برطرف گردد.

اما به غیر از درمان های پزشکی، می توان برای از بین بردن کرم روده از درمان های خانگی نیز کمک گرفت. این درمان ها در عین سادگی، تاثیر زیادی در از بین بردن انگل روده دارند.

درمان های خانگی کرم روده

1- معجون سیر، بذر کدو تنبل و برگ نعناع

درمان خانگی انگل روده ای کودکان

سیر با داشتن خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی، یکی از مواد طبیعی موثر در از بین بردن کرم روده است.

بذر کدو تنبل نیز، سرشار از روی است که با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند به از بین بردن انگل کمک کند.

برگ نعناع نیز یک ضدعفونی کننده طبیعی است که با پاکسازی بدن، از رشد دوباره انگل ها جلوگیری کرده و به دفع انگل ها از بدن کمک می کند.

برای تهیه معجون ضد انگل، 2 حبه سیر را له کرده و با 1 قاشق غذاخوری تور لحظه آخری بدروم بذر کندو تنبل و 3 عدد برگ نعناع له شده کاملا مخلوط نمایید. برای مبارزه با انگل ها هر روز، 1 قاشق غذاخوری از این مخلوط را در مقدار کمی آب اضافه کرده و میل کنید. این درمان را حداقل 1 هفته ادامه دهید.

2- دمنوش نعناع

برای تهیه دمنوش ضدانگل نعناع، 10 گرم برگ نعناع را در 150 سی سی آب معدنی جوشیده، اضافه نمایید و 5 دقیقه اجازه دهید تا برگ های نعناع در آب بجوشند تا عصاره آنها کاملا خارج گردد. سپس جوشانده را از روی حرارت برداشته و پس از 10 دقیقه میل نمایید.

برای از بین بردن انگل روده، این دمنوش را روزانه یک بار و به مدت 14 روز میل نمایید.

3- جوشانده برگ آویشن

آویشن دارای ماده ای با عنوان تیمول است که یک ضدانگل طبیعی است. برای تهیه دمنوش آویشن، 500 میلی لیتر آب را جوشانده و سپس 20 گرم برگ آویشن تازه به آن اضافه نمایید. 10 دقیقه صبر کنید تا عصاره برگ های آویشن به خوبی خارج شود. سپس جوشانده را از روی حرارت برداشته و پس از صاف کردن آن، هر روز صبح تا 7 روز به صورت ناشتا میل نمایید.

4- دمنوش پونه کوهیدرمان خانگی انگل روده ای کودکان

پونه کوهی دارای خواص ضدانگل و ضدقارچ است و یکی از مواد طبیعی توصیه شده در طب سنتی برای پاکسازی روده می باشد. دمنوش این گیاه نیز برای از بین بردن کرم روده تاثیر فراوان دارد.

5- دمنوش دارچین

دارچین یکی از گیاهانی است که علاوه بر طعم و عطر فوق العاده، دارای خواص ضدانگل نیز می باشد. به منظور از بین بردن انگل روده می توان هر روز مقداری دارچین را دم کرده و میل نمایید.

6- هسته مرکبات

شاید به نظر عجیب برسد، اما هسته مرکبات نیز دارای خواص ضدباکتریایی هستند و در از بین بردن انگل روده موثر می باشند.

برای بهره مندی از این خواص، هسته مرکباتی مانند پرتقال نرخ تور بدروم را خشک و آسیاب کرده و 1 قاشق چایخوری از این پودر را قبل از هر وعده غذایی میل نمایید.

7- هویجدرمان خانگی انگل روده ای کودکان

هویج دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که در از بین بردن کرم روده و پاکسازی بدن از تخم انگل بسیار موثر است.

برای از بین بردن انگل روده، چند عدد هویج تمیز را آب گرفته و برای مضاعف نمودن تاثیر آن، آب 1 عدد لیموترش را نیز به آن اضافه کرده و فورا میل نمایید.

البته می توان برای بیشتر شدن تاثیر آب هویج، آب کلم بروکلی نیز به آن اضافه کنید.

برای اثربخشی این درمان، روزانه 1 مرتبه به مدت 7 روز ادامه دهید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش
  • ۹۸/۰۲/۲۴
  • mali mohamadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی