گردشگری

  • ۰
  • ۰

خواص گیاه درمنه1398

خواص گیاه درمنه

خواص گیاه درمنه


خواص گیاه درمنه

درمنه گیاهی از خانواده کاسنی هاست که تاکنون 400 گونه متفاوت از آن شناسایی شده است. این گیاه بیشتر بوته ای یافت می شود و برگ های معطری دارد.

بلندی بوته های گیاه درمنه از 10 تا 150 سانتیمتر در گونه های مختلف، می باشد. درمنه دارای گل هایی معطر و تلخ مزه است که غنچه های آن خاصیت دارویی دارند.

درمنه گیاه بومی آسیا است و بیشتر در مناطق کوهستانی و صحرایی به صورت خودرو رشد می کند.

در کشور ما این گیاه با نام های یوشان و ترخ در تور بدروم تیر 98 میان مردم محلی مناطق گوناگون شناخته شده است.

خواص درمانی گیاه درمنه

1- از نظر طب سنتی درمنه دارای طبعی گرم و خشک است و به همین جهت بادشکن بوده و در درمان شکم درد و برطرف کردن گاز روده موثر است.

2- درمنه دارای ماده ای با عنوان سانتونین است که ضدانگل می باشد. به همین دلیل در برخی از کشورها برای درمان کرم روده از این گیاه استفاده می شود. همچنین در صنعت داروسازی برای تهیه داروهای ضدانگل از این گیاه استفاده می شود.

3- در طب سنتی برای بی حسی بیمارانی که نیاز به جراحی یا کارهای مشابه دارند، از درمنه استفاده شده است.

4- درمنه خواص ضدعفونی کنندگی دارد و به همین دلیل برای ضدعفونی کردن زخم های متورم از آن استفاده می شود.

5- دمنوش درمنه یکی از داروهای گیاهی است که برای تنظیم چرخه قاعدگی در زنانی که قاعدگی نامنظمی دارند؛ موثر است. همچنین مصرف این دمنوش به بهبود شرایط یائسگی کمک می کند.خواص گیاه درمنه

6- درمنه منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها است و به همین دلیل در درمان زخم روده، تهوع، استفراغ، یبوست و به طور کلی مشکلات گوارشی کاربرد دارد.

7- در طب سنتی برای کاهش و درمان انواع تب از گیاه درمنه تور بدروم مرداد 98 استفاده شده است.

8- استفاده موضعی از پودر غنچه خشک شده درمنه به همراه روغن زیتون، مشکل موخوره را برطرف می کند.

9- طبق تحقیقات دانشمندان، مصرف دمنوش درمنه موجب تعادل هورمون ها و مواد شیمیایی موجود در مغز می شود و به همین دلیل این دمنوش در کنترل و درمان افسردگی موثر است.

10- دمنوش گرد غنچه درمنه در کنترل و تنظیم قند خون موثر است و به همین دلیل مصرف این دمنوش به بیماران دیابتی توصیه می گردد.

11- طبق تحقیقات پژوهشگران، درمنه دارای موادی است که از رشد و تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کرده و در نهایت آنها را نابود می کند. البته تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد.

موارد منع مصرف گیاه درمنه

1- مصرف گیاه درمنه به هر صورت ممکن، برای افرادی که میگرن دارند، ممنوع می باشد.

2- مصرف بیش از حد درمنه، موجب زیان و ضرر جبران ناپذیر به معده و اعصاب خواهد شد. بنابراین در مصرف این گیاه بایستی بسیار محتاط بود.

نحوه تهیه دمنوش گیاه درمنهخواص گیاه درمنه

یک قاشق غذاخوری درمنه را خرد کرده و به حدود نیم لیتر آبجوش اضافه کرده و اجازه دهید نیم ساعت دم بکشد. سپس دمنوش را صاف کرده و در صورت تمایل مقدار کمی عسل یا نبات به آن افزوده و در طول روز به آرامی تور بدروم شهریور 98 میل نمایید.

 

 
 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش
  • ۹۸/۰۲/۲۴
  • mali mohamadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی