گردشگری

  • ۰
  • ۰

چگونه از وجود انگل در بدن خود آگاه شویم؟

چگونه از وجود انگل در بدن خود آگاه شویم؟


چگونه از وجود انگل در بدن خود آگاه شویم؟

بسته به شرایط محیط زیستی که در آن زندگی می کنیم، میزان باکتری ها و انگل های اطراف ما نیز متفاوت است.

زمانی که انگل ها وارد بدن انسان می شوند، موجب ایجاد عفونت در قسمت های مختلف بدن می شوند. البته بیشتر انگل ها دستگاه گوارش را هدف قرار داده و در بخش های مختلف این دستگاه شروع به زندگی و تکثیر می کنند و در مواردی موجب بروز بیماری های انگلی می شوند.

اما چگونه می توان از وجود انگل ها در بدن خود آگاه شویم؟ تور بدروم تیر 98 در این مقاله علائم و نشانه های ورود انگل به بدن را بررسی می کنیم.

علائم و نشانه های ورود انگل به بدن

1- کاهش اشتها: در اکثر موارد، ورود انگل ها به بدن و در پی آن بروز عفونت در قسمت های مختلف بدن، با بی اشتهایی همراه است.

انگل ها مواد غذایی مفید موجود در بدن بیمار را گرفته و برای تغذیه و رشد و تکثیر خود از این منبع انرژی استفاده می کنند. در نتیجه بیمار با کاهش وزن و حتی در مواردی با سوء جذب مواد غذایی روبرو می شود.

تذکر: بیشتر انگل ها و عفونت های ناشی از آنها، اشتهای بیمار را کاهش می دهند، اما برخی از نمونه های انگل ها نیز وجود دارند که اشتهای بیمار را افزایش می دهند.چگونه از وجود انگل در بدن خود آگاه شویم؟

2- خستگی بیش از حد: زمانی که انگل ها در بدن بیمار شروع به رشد و تکثیر می کنند، سیستم ایمنی بدن فعال شده و برای نابودی آنها تلاش بسیاری می کند. در نتیجه بیشتر انرژی بدن فرد صرف مبارزه با انگل ها شده و بنابراین بیمار در این حالت، احساس ضعف، خستگی و بی حالی بیش از اندازه دارد.

3- تغییر در ظاهر، تعداد و بوی مدفوع: یکی دیگر از علائم وجود انگل در بدن، تغییر در ظاهر و تعداد دفعات دفع مدفوع می باشد.

در اغلب موارد، وجود انگل ها در بدن و به ویژه در دستگاه گوارش، موجب بروز اسهال می شوند.

البته نوع اسهال ها نیز با یکدیگر متفاوت بوده و بسته به نوع انگل ها، انواع مختلفی دارند.

به عنوان مثال نوعی انگل، موجب عدم جذب چربی توسط روده می شود. بنابراین اسهال بیمار در این شرایط ، به صورت چرب، کف آلود و دارای بوی بسیار نامطبوعی می باشد.

4- احساس تهوع: ورود انگل به دستگاه گوارش و به ویژه معده و تور بدروم مرداد 98 بالای روده، موجب بروز حالت تهوع در بیمار می شود. این نوع حالت تهوع معمولا با اسهال نیز همراه است و در اغلب موارد منجر به استفراغ و شکم درد نیز می گردد.

5- درد: ورود انگل به دستگاه گوارش، می تواند بر حرکات اعضای مختلف دستگاه گوارش تاثیر بگذارد و موجب انقباضات مکرر و شدید در روده شود. تمامی این حالات در نهایت منجر به ایجاد درد در شکم و گرفتگی در این ناحیه می گردد.چگونه از وجود انگل در بدن خود آگاه شویم؟

البته وجود انگل ها در بدن می تواند موجب بروز درد در هر جایی از بدن گردد. برخی از انگل ها نیز با تاثیر بر سیستم اعصاب مرکزی، موجب بروز سر درد می شوند.

6- تب: با ورود انگل ها به بدن، سیستم ایمنی بدن فعال شده و سعی می کند با ایجاد تب با انگل های وارد شده به بدن مقابله نماید. در واقع بروز تب راهکاری است برای محافظت بدن در مقابل عوامل بیماری زای خارجی.

البته میزان تب بیمار بسته به نوع انگل وارد شده متفاوت است و ممکن است این تب با تعرق شبانه یا احساس خارش نیز همراه باشد.

7- دندان قروچه: این علامت نیز می تواند ناشی از وجود برخی از انگل های خاص در بدن باشد. طبق تحقیقات انجام گرفته دندان قروچه کودکان به ویژه در هنگام خواب، واکنشی است برای مقابله برای مواد دفعی انگل ها.

8- مشکلات پوستی: در برخی موارد ورود انگل ها به بدن و به ویژه دستگاه گوارش، موجب بروز مشکلات پوستی مانند کهیر، اگزما و حساسیت های پوستی می شود.

همچنین ممکن است خشکی، شکنندگی و ریزش ناگهانی موهای سر نیز در اثر فعالیت های انگل ها در بدن اتفاق افتد.

9- مشکلات تنفسی: برخی انگل ها با رشد و تکثیر درون ریه ها، موجب بروز علائمی همچون سرفه و تنگی نفس می شوند.

راهکارهایی برای مقابله با انگلچگونه از وجود انگل در بدن خود آگاه شویم؟

شاید به نظر عجیب باشد اما ورود برخی از انگل ها به بدن، هیچ گونه علامتی ندارد. به همین دلیل لازم است به صورت دوره ای آزمایشاتی برای اطمینان از عدم ورود انگل ها به بدن انجام گیرد.

این آزمایشات بیشتر به صورت آزمایش مدفوع، آزمایش خون تور بدروم شهریور 98، رادیولوژی یا معاینه با کولونوسکوپی می باشد.

 

 
 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش
  • ۹۸/۰۲/۲۴
  • mali mohamadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی