گردشگری

  • ۰
  • ۰

خواص گیاه عشقه1398

خواص گیاه عشقه

خواص گیاه عشقه


خواص گیاه عشقه

عشقه گیاهی است بالارونده که برگ های سبز و قلبی شکلی دارد. در صورتی که این گیاه به درخت یا دیواری نزدیک باشد، به دور آن می پیچد و رشد می کند. در غیر این صورت، بر روی زمین به صورت گیاهان پوششی رشد می کند.

عشقه گیاهی با عمر طولانی است و پس از 10 سال از کاشت آن، گل می دهد. این گیاه در فارسی پیچک یا پاپیتال نامیده شده و بیشتر در نواحی شمالی کشورمان یافت می شود.

عشقه به دو صورت یافت می شود: عشقه سفید قیمت تور بدروم و عشقه قرمز. از هر دوی این اشکال در طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها و یا برطرف کردن عوارضی استفاده می شود.

خواص درمانی عشقهخواص گیاه عشقه

1- افزایش توانایی بدن: در طب سنتی برای افزایش میزان توانایی بدن از عشقه استفاده شده است. این گیاه همانند یک محرک در بدن رفتار می کند. اما مزیت اصلی این گیاه طبی آن است که مصرف آن، هیچ عارضه ای بر جای نمی گذارد و همانند داروهای شیمیایی افزایش توانایی، اعتیادآور نیست و می توان بدون نگرانی از آن استفاده نمود و هر زمان که لازم بود، مصرف آن را قطع نمایید.

2- درمان سرماخوردگی های متوالی: اگر به دلایل گوناگون زیاد دچار سرماخوردگی می شوید و یا مرتب گلودرد دارید، می توانید برای درمان بیماری خود، عشقه را امتحان نمایید. مصرف منظم این گیاه طبی، طبق دستورالعمل کارشناس طب سنتی می تواند بیماری شما را در مدت کوتاهی درمان کند.

3- افزایش تمرکز: عشقه یکی از معدود گیاهان دارویی است که برای افزایش تمرکز استفاده می شود. این گیاه دارای اثراتی است که موجب می شود، فرد در مقابل فشارهای روحی و روانی یا حتی فیزیکی مقاومت بیشتری پیدا کند و تمرکز خود را در شرایط حاد روحی یا فیزیکی از دست ندهد.

4- کاهش دوران نقاهت بیماری یا جراحی: مصرف عشقه تور لحظه آخری بدروم می تواند، زمان لازم برای برگشت به حالت عادی را در بیماران و یا افرادی که جراحی داشته اند، کاهش دهد.

میزان مصرف عشقهخواص گیاه عشقه

اگر به هر دلیلی تمایل به مصرف عشقه دارید ابتدا بایستی از استاندارد بودن فرآورده های این گیاه مطمئن شوید. برای این منظور مششخصات دارویی محصول مورد نظر را به خوبی بررسی کرده و محصولی را خریداری نمایید که دارای علامت Rg1 باشد. این علامت حاکی از آن است که، کیفیت فرآورده گیاهی در حد مطلوبی است و می توان بدون نگرانی از آن استفاده کرد.

میزان مصرف روزانه گیاه عشقه به این صورت می باشد:

1- ریشه تازه: حداکثر 2-1 گرم 
2- ریشه خشک شده: 2-0.6 گرم 
3- عصاره مایع: 600-200 میلی گرم

- اگر بیماری خاصی ندارید و عشقه را تنها به دلیل افزایش توانایی جسمی و افزایش تمرکز مصرف می کنید؛ به این شیوه عمل نمایید:

حداکثر 20 روز به میزانی که قبلا ذکر شد، از یکی از گونه های این گیاه استفاده کنید. سپس مصرف خود را به مدت 14 روز قطع نمایید.

- افراد مسن برای بهبود روند بیماری های خود به این روش عشقه را مصرف نمایند:

روزانه 5 گرم عشقه به مدت 30 روز متوالی مصرف کنند نرخ تور بدروم و سپس 60 روز مصرف عشقه را قطع نمایند. سپس در صورت تمایل، این روند را ادامه دهند.

موارد منع مصرف گیاه عشقهخواص گیاه عشقه

1- افرادی که فشار خون بالا دارند.
2- افرادی که فشار خون پایین دارند.
3- افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند.
4- افرادی که دیابت دارند.
5- زنان باردار

از آنجایی که مصرف عشقه، اثر محرک هایی مانند کافئین را افزایش می دهد، در نتیجه موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود در نتیجه ممکن است ضربان قلب فرد مصرف کننده نامنظم شود و یا بیش از حد عادی عرق کند یا دچار اختلالاتی در خواب شود. بنابراین افرادی که داروهای کنترل فشار خون یا دیابت مصرف می کنند، هرگز نباید بدون مشورت پزشک خود از عشقه یا فرآورده های آن استفاده نمایند.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش
  • ۹۸/۰۲/۲۴
  • mali mohamadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی